کاربرد آهن آلات در صنعت ساخت و ساز

در
دسته بندی ها: مقاله

برای اطلاع از خرید و فروش آهن آلات با ما همراه باشید

کاربرد آهن آلات امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنایع مختلفی از جمله ساخت و تولید انواع محصولات فلزی و ساختمانی است. با توجه به‌این‌که مصرف بیشترین محصول در ساخت یک ساختمان آهن می‌باشد؛ کاربرد آهن آلات در ساخت و ساز انواع گوناگون را شامل می‎‌شود. تیر آهن از پر کاربردترین آهن آلات است که از بیست سال قبل کاربرد فراوانی در ساخت و ساز دارد. تیر آهن نیز خود دارای انواع مختلفی می‌باشد که هر یک مورد تائید کشورهای گوناگونی می‌باشد. میلگرد از دیگر محصولاتی می‌باشد که معمولا در قسمت کف؛ سقف و ستون‌های یک ساختمان قرار می‌گیرد. این محصول نقش محکم کردن بتن در ساختمان را به عهده دارد. از دیگر کاربردهای آلات آهن آلات به نبشی و ناودانی‌ها می‌توان اشاره کرد. نبشی‌ها به صورت مشبک در ساختمان‌ها و در برخی مواقع به صورت ساده از آن استفاده می‌شود. با توجه به کارایی فراوان آهن و تولید آن در انواع و اقسام مختلف؛ خرید و فروش آهن آلات به‌صورت حضوری و اینترنتی در کشور بسیار بالا می‌باشد.

 

 

آهن آلات

 

 

اتصال آهن آلات چگونه است؟

معمولا در قسمت‌هایی از ساختمان که کاربرد آهن آلات زیاد بوده؛ به منظور اتصال دادن آن‌ها دو روش در کل جهان کارایی خاص خود را دارد. یکی از روش‌ها اتصال آن‌ها به وسیله پیچ و مهره می‌باشد. اگر شما قصد دارید در ساخت ساختمان مورد نظر خود آهن را به یکدیگر متصل کنید و زمانتان کم است؛ این روش بسیار کارساز می‌باشد. روش دیگری که مورد استفاده قرار می‌گیرد روش جوشکاری کردن آن‌ها به یکدیگر می‌باشد. در این روش از دستگاه‌های جوشکاری استفاده می‌شود به‌طوری‌که توجه به نوع فلز و آهن در این روش مهم می‌باشد. این روش نیاز به صرف زمان بیشتری دارد و از نظر محکم بودن نسبت به پیچ و مهره؛ دارای مقاومت بیشتری می‌باشد. لازم به ذکر است که پیچ و مهره کردن آهن یک ساختمان به یکدیگر باید زیر نظر مهندسان ساختمانی صورت گیرد. زیرا هر گونه بی‌دقتی و احتیاطی منجر به صدمات جبران ناپذیری می‌شود.

 

 

اتصال آهن آلات با پیچ و مهره

 

 

خرید و فروش آهن آلات

با توجه به ساخت و ساز زیاد در قسمت‌های مختلف کشور؛ قیمت‌ و کاربرد آهن آلات متغیر و متفاوت می‎‌باشد. به طور مثال با توجه به گرم بودن هوا در جنوب کشور تقریبا ساختن ساختمان در فصل‌های مختلف؛ مصرف و کاربرد انواع آهن آلات وجود دارد. در شمال کشور با توجه به نوع ساخت ساختمان‌ها و منازل خود نیاز به آهن و انواع آن کمتر احساس می‌شود. معمولا در روستاهای شمالی به‌خاطر شرایط آب و هوا خاص خود؛ معماری متفاوتی با ساخت ساختمان‌هایی دارد که در شهرها ساخته می‌شود. ممکن است آنان از مصالح و ابزار دیگری بیشتر از انواع آهن استفاده کنند. بنابراین با توجه به سرد بودن هوا؛ ساخت و ساز و استفاده از آهن در بیشتر زمان سال راکد می‌باشد. اما در محیط شهری روز به‌روز ساخت و ساز رو به‌پیشرفت می‌باشد و خرید و فروش و کاربرد آهن آلات به طور گسترده‌ای وجود دارد. در صورت خرید انواع آهن شما می‌توانید به صورت حضوری مراجعه و خرید خود را انجام دهید. در صورتی‌که به هر دلیلی خرید حضوری برایتان میسر نیست؛ می‌توانید به صورت اینترنتی خرید خود را انجام دهید.

برای اطلاع از آخرین قیمت آهن آلات کلیک کنید.

 

خرید و فروش آهن آلات