فروشگاه آنلاین آهن آلات

در
دسته بندی ها: مقاله

برای آشنا شدن با فروشگاه های آنلاین آهن آلات باید ابتدا با محصولات و نحوه‌ی تولید وبهره‌برداری آنها آشنا شویم:

آلیاژ

آلیاژ، ترکیبی از یک فلز با یک یا چند عنصر دیگر است. برای مثال فولاد، آلیاژ آهن با کربن است.فولاد یکی از مهمترین و پرکاربردترین آلیاژهای آهن می‌باشد که آهن با کربن ترکیب شیمیایی داده و این فلز را تشکیل می‌دهد.
معمولاً آلیاژ ها یا هم جوشه‌ها بر اساس درصد وزنی عناصر موجودشان گزارش می‌شوند. بر اساس تعداد عناصر، هم‌جوشه را دوتایی، سه‌تایی و غیره می‌نامند. برای بیان یک هم‌جوشه مشخص با دامنه متغیر از درصد عناصر، اصطلاح سیستم بکار می‌رود. مثلاً، فولاد سیستم آلیاژی دوتایی از آهن و کربن است که در این سیستم آلیاژی دامنه کربن بین ۰٫۰۲ تا ۲٫۱۴ درصد قابل‌تغییر است. و در این قسمت باید به این موضوع اشاره کنم که  یکی از مزایای فروشگاه آنلاین آهن آلات هادیران استیل این است که شما می‌توانید محصول مورد نظر خودتان را  درابعاد مختلف و مورد نیازتان برای به حداقل رساندن ضایعات و پرت تولید و از همه مهم تر آلیاژهای خاص برای کاربرد های ویژه مورد نظر و …سفارش دهید.

فروشگاه آنلاین آهن آلات

چدن

محصول کوره ذوب آهن، چدن است که معمولا دارای ناخالصی کربن و مقادیر جزئی ناخالصی‌های دیگر است که به نوع سنگ معدن و ناخالصی‌های همراه آن و همچنین به چگونگی کار کوره بلند ذوب آهن بستگی دارد. از آنجایی که مصرف عمده آهن در صنعت بصورت فولاد است، از این رو، باید به روش مناسب چدن را به فولاد تبدیل کرد که دراین عمل ناخالصی‌های کربن و دیگر ناخالصی‌ها به مقدار ممکن کاهش ‌یابند.

فولاد

 فولادها با توجه به میزان و مقدار کربن استفاده شده در آهن به انواع بسیار مختلفی تقسیم بندی می شوند که بی شک هر کدام از آنها نیز با یکدیگر دارای ویژگی های بسیار متنوع تری هستند؛ اما یکی از ویژگی های مشترک تمام فولادها داشتن مقاومت بسیار بالا تحت هر شرایط و دمایی می باشد که امر سبب شده تا مورد توجه بسیاری از صنایع واقع شده و عملکرد بسیار بالایی را از خود برجای داشته باشد. خواص یک فلز رابطه بسیار تنگاتنگی را با ترکیب شیمیایی و ساختار عنصرهای خود خواهد داشت و فولاد نیز به خوبی توانسته است خواص کربن و آهن را به نمایش بگذارد. همچنین ساختار شیمیایی این فلز شباهت زیادی را به چدن دارد ولی مقدار کربن موجود در فلز چدن بسیار بیشتر از فولاد بوده و به همین جهت در مقابل فولاد از شکنندگی بالایی برخوردار است.

آیا به دنبال ویژگی‌های فولاد هستید؟ آیا می دانید که انواع فولاد کدام بوده و چه کاربردهایی را دارد؟ از شما دعوت می‌شود که ما را تا پایان مقاله پیش روی خود همراهی کرده و اطلاعات ارزنده ای را در این خصوص به دست بیاورید.

فولاد آلیاژی از آهن است توجه داشته باشید که استفاده از این فلز به زمان‌های بسیار قدیم برمی گردد که بسیاری از ارتش ها برای ساخت مقاوم‌ترین و بهترین شمشیرها و ابزار آلات جنگی از این فلز استفاده می کردند. سابقه ی تولید این فلز در کشور ما نیز به چندین سال قبل  به قرن چهاردهم قبل از میلاد باز می گردد و در طول این سال های متمادی نیز توانسته است پیشرفت بسیار چشمگیر و شگردی را داشته باشد. امروزه در بسیاری از صنایع مختلف استفاده از این فلز را در اولویت های خود قرار می دهند به طوری که در کشورهای خارجی استفاده از فولاد روز به روز در حال افزایش بوده و شما نیز می توانید کاربرد و نقش آن را به راحتی در صنعت کشور ما نیز مشاهده کنید.

فروشگاه آنلاین آهن آلات

فولاد و روش های تولید آن


برای استفاده فولاد در صنایع و حوزه های مختلف باید روش تولید فولاد را نیز بر اساس زمینه‌ی مصرف آن تطبیق دهیم پس متدهای گوناگونی برای تولید فولاد در صنایع فولادسازی وجود دارد که دراین قسمت با این روش‌ها به صورت مختصر آشنا خواهیم شد.

روش بسمه

در این روش ناخالصی‌های موجود در چدن مذاب را به کمک سوزاندن در اکسیژن کاهش داده و آن را به فولاد تبدیل می‌کنند. پوشش جدار داخلی کوره بسمه از سیلیس یا اکسید منیزیم و گنجایش آن در حدود  15 تن است. نحوه کار کوره به این ترتیب است که جریانیاز هوا را به داخل چدن مذاب هدایت می‌کنند، تا ناخالصی‌های کربن و گوگرد به صورتگازهای  SO2 و CO2  از محیط خارج شود و ناخالصی‌های فسفر و سیلیس موجود در چدن مذابدر واکنش با اکسیژن موجود در هوا به صورت اکسیدهای غیر فرار  P4O10) و (SiO2  جذب جدارهای داخلی کوره شوند و به ترکیبات زودگداز Mg3(PO4)2  و  MgSiO3 تبدیل و سپس به صورت سرباره خارج شوند. سرعت عمل این روش زیاد است، به همین دلیل کنترل مقداراکسیژن مورد نیاز برای حذف دلخواه ناخالصی‌های چدن غیرممکن است و در نتیجه فولاد باکیفیت مطلوب و دلخواه را نمی‌توان به این روش بدست آورد.

روش کوره باز (یا روش مارتن)

در این روش برای جدا کردن ناخالصی‌های موجود درچدن، از اکسیژن موجود در زنگ آهن یا اکسید آهن به جای اکسیژن موجود در هوا در روش بسمه (به منظور سوزاندن ناخالصی‌هایی مانند کربن، گوگرد و غیره) استفاده می‌شود. برای این منظور از کوره باز استفاده می‌شود که پوشش جدار داخلی آن از MgO و CaO تشکیل شده است و گنجایش آن نیز بین 50  تا  150 تن چدن مذاب است. حرارت لازم برای گرم کردن کوره از گازهای خروجی کوره و یا مواد نفتی تأمین می‌شود. برای تکمیل عمل اکسیداسیون، هوای گرم نیز به چدن مذاب دمیده می‌شود. زمان عملکرد این کوره طولانی‌ترازروش بسمه است. ازاین نظر می‌توان با دقت بیشتری عمل حذف ناخالصی‌ها را کنترل کرد و در نتیجه محصول مرغوب‌ تری به دست آورد.

روش الکتریکی

 

 از ای روش در تهیه فولادهای ویژه‌ای که برای مصارف علمی ‌وصنعتی بسیار دقیق لازم است، استفاده می‌شود که در کوره الکتریکی با الکترودهایگرافیت صورت می‌گیرد. از ویژگی‌های این روش این است که احتیاج به ماده سوختنی واکسیژن ندارد و دما را می‌توان نسبت به دو روش قبلی، بالاتر برد. این روش برایتصفیه مجدد فولادی که از روش بسمه و یا روش کوره باز بدست آمده است، به منظور تبدیلآن به محصول مرغوبتر، بکار می‌رود. برای این کار مقدار محاسبه شده‌ای از زنگ آهنرا به فولاد به دست آمده از روشهای دیگر، در کوره الکتریکی اضافه کرده و حرارت می‌دهند. در این روش، برای جذب و حذف گوگرد موجود در فولاد مقدار محاسبه شده ‌ایاکسید کلسیم و برای جذب اکسیژن محلول در فولاد مقدار محاسبه شده‌ای آلیاژفروسیلیسیم (آلیاژ آهن و سیلیسیم) اضافه می‌کنند.

از مهمترین و بارزترین ویژگی های فولاد می توان به موارد زیر اشاره داشت

  • شکل پذیری بسیار بالا
  • هدایت گرما خوب
  • دوام بسیار بالا
  • ضد زنگ
  • ضد خوردگی
  • انعطاف پذیری بالا
  • استحکام و کششی بالا

فروشگاه آنلاین آهن آلات

فروشگاه های آنلاین آهن آلات
حال که با محصولات وروش های تولید آن ها در کارخانه آهن الات تا حدودی آشنا شدید وقت آشنایی خود فروشگاه آنلاین آهن آلات رسیده است .
وقتی صحبت از فروشگاه آنلاین آهن آلات می‌شود اولین چیزی که به ذهن هر شخصی خطور میکند این است که چگونه میشود آهن آلات را به صورت آنلاین خریداری کرد و مطمئن بود که این فروشگاه آنلاین آهن آلات به صورت درست  محصولا ت را به دست من میرساند و یا اصلا همان چیزی که می خواهم باشد با همان کیفیت مد نظر. راستش را بخواهید خرید و فروش آهن آلات از فروشگاههای آنلاین آهن آلاتخیلی متفاوت تر از فروشگاه های آنلاین دیگر است و اگر آهن الات  مورد نظررا از فروشگاه آنلاین آهن آلات هادیران استیل تهیه کنید خرید شما متفااوت تر هم میشو د.
 فروشگاه آنلاین آهن آلات هادیران استیلمحصول شما را در کم ترین زمان و با بالا ترین کیفیت به دست شما میرساند فرقی نمی کند شمال باشید یا جنوب شرق باشید یا غرب ،داخل ازکشور یا خارج از مرز های ایران .
یکی دیگر از مزیت های فروشگاه آنلاین آهن آلات هادیران استیل این است که به دلیل تجربه ی بالا و فعالیت در زمینه ی متالوژی  و تجربه‌های کاربردی این فروشگاه آنلاین آهن آلات  میتوانید در زمینه های فنی و مهندسی از تیم فروشگاه آنلاین آهن آلات هادیران مشاوره  و راهنمایی دریافت کنید.

فروشگاه آنلاین آهن آلات هادیران استیل

صنعت فولاد ایران

ایران یکی از کشورهای پیشرو در تولید انواع بسیار مختلفی از فولادهای می باشد چرا که نیروی انسانی بسیار اقتصادی و منابع انرژی کافی در این کشور از مهمترین نقاط قوت هایی می باشد که سبب شده است تا ایران در صنعت فولاد حرفی را برای گفتن داشته باشد. مسئولان فعال در حوزه صنعت می توانند با برنامه ریزی بسیار دقیق و مناسب و با بهره برداری بسیار حساب شده ی خود، بهترین صادرات را به سایر کشورهای جهان داشته و هم چنین این فلز شگفت انگیز را در بسیاری از صنایع خود مورد استفاده قرار دهد. امروزه نیز شاهد سرمایه گذاری های بسیار بلند مدت سرمایه گذاران در این زمینه هستیم و بی شک در آینده بسیار نزدیک می توانیم با تکیه بر تولید داخلی و ملی، به یکی از مهمترین قطب های فولاد در منطقه تبدیل شده و سود بسیار خوبی را از صادرات فولاد به دست بیاوریم. صنعت فولاد در کشور ما از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار می باشد و با کمک مهندسان خبره خود نیز توانسته ایم مقاوم ترین و بادوام ترین فولادها را طراحی و تهیه کنیم تا بتوانیم با پیشرفته ترین کشورهای جهان در این به راحتی رقابت داشته باشیم.