قیمت روز انواع میلگرد

در
دسته بندی ها: مقاله

میلگرد در دو نوع آجدار و ساده در فروشگاه آنلاین خرید و فروش فولاد واستیل هادایران استیل موجود است. مجموعه هادیران قیمت روز میلگرد را در برندها و کارخانه‌های تولیدی معتبر ارائه و عرضه می‌کند. تعدادی از کارخانه‌هایی که قیمت محصولات آن‌ها را می‌توانید در لیست زیر جستجو کنید به شرح زیر است:

لیست کارخانه های فروش انواع میلگرد 

اهواز، میانه، نیشابور، شاهرود، ذوب آهن، ابهر، نطنز، کاشان، راد همدان، بافق یزد، نورد گرم سمنان، ظفر بناب و آناهیتا گیلان.

طبق نظرات کارشناسان فروشگاه فروش فولاد و استیل هادیران استیل قیمت روز انواع میلگرد به دلایل متفاوت همواره تلرانس زیادی دارد. به دلیل مصرف زیاد پروفیل  انواع میلگرد در صنایع مختلف مثل ساختمان‌سازی، این تحولات ناگهانی در تخمین محاسبات مالی پروژه‌ها بسیار موثر است ویکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت سازه‌ها محسوب می‌شود .

هادیران استیل این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا از قیمت روز انواع میلگرد مورد نظر خود مطلع شوید و آنها را درسایزها و جنس های مختلف سفارش داده و این محصولات را با بهترین کیفیت تحویل بگیرید.

به منظور اطلاع از قیمت روز انواع میلگرد  و ثبت سفارش می‌توانید با کارشناسان مجرب و متعهد هادیران استیل در تماس باشید.

میلگرد ساده چیست ؟و کاربرد آن در صنعت

به طورعمومی میلگردی که آج نداشته باشد میلگرد ساده می نامند. میلگرد ساده بسیار کاربردی بوده و در عملیات های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. میلگردهای موجود در بازار در دو دسته آجدار (rebar) و ساده (plain bar) هستند که از نظر ویژگی ها با هم تفاوت دارند. میلگردهای آجدار در سه نوع آج جناغی ،مارپیچی و مرکب به فروش می‌رسند. با نگاهی اجمالی میلگردها به دو گروه، شاخه ای و کلاف تقسیم می‌شوند. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های میلگرد ساده و کاربردهای آن در صنعت آشنا می‌شوید.

میلگرد ساده

میلگرد ساده در بتن برای جبران مقاومت کششی پایین بتن استفاده می‌شود. اکثرا میلگردهای ساده برگ شناسنامه دارند که در آن آنالیز محصول ذکر شده است. از موارد مصرف این نوع میلگرد نیزمی‌باشد. در صنعت و ساختمان‌سازی نام برد و باید به این نکته اشاره کرد که برای جوشکاری میلگرد ساده باید شرایط پیش گرم طبق استاندارد ملی ایران رعایت شود.

مراحل تولید میلگرد ساده

برای تولید میلگرد ساده در ابتدای کار باید شمش را باکمک جک هیدرولیک در ردیف های معلوم در کوره هایی با دمای ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهند و وقتی شمش ها را داخل کوره قرار دادند به کمک جریان‌های گردابی در دمای بالا برای نورد آماده می‌شوند. شمش ها بعد از رسیدن به دمای مورد انتظار برای نورد به خط تولید فرستاده می‌شوند بعد از آن شمش های پخته شده روی رول ها قرار میگیرند و به سمت مرحله بعد برده می‌شوند.

مرحله رافینگ مرحله بعدیست که در آن  با سه مرحله از قطر شمش ها گم شده و به طول آن‎ها افزوده می‌شود. و بعد از مرحله رافینگ بدون گذراندن مراحل استندها که برای آجدار کردن میلگرد استفاده می‌شود به مرحله بعدی یعنی قیچی متراژ برای برش میلگردهای تولید شده در طول های معین می‌روند. میلگردهای تولیدی به کمک گیوتین های بسته بندی طبق استاندارد ISIRI ایران برش داده می‌شوند و در آخرین مرحله به شکل بندیل بسته بندی می‌شوند.

فروش آهن

میلگرد ساده و استانداردهایش
این نوع میلگرد براساس استانداردهای قدیمی میلگرد A1 و برپایه استانداردهای جدید میلگرد ساده ۲۴۰نام دارد. میلگرد های ساده از قطر ۶ تا ۲۰۰ میلی متر به تولید می‌رسند.

مشخصات مکانیکی میلگرد بدون آج

مقاومت کششی میلگرد بدون آج حدودا ۳۶۰ نیوتن بر میلی متر مربع و مقاومت تسلیم آن هم۲۴۰ نیوتن بر میلی متر مربع است. از نظر سختی نیز میلگرد ساده در دسته ی نرم قرار می‌گیرد.

کاربرد های میلگرد ساده
این محصول به عنوان میلگرد دورپیچ در اعضای سازه ای بتن آرمه یا ساختمان های بتن آرمه مورد استفاده قرار می گیرد. دربعضی موارد نیز از این میلگرد در ساختمان و به عنوان میلگرد حرارتی مورد استفاده قرار میگیرد که یک اشتباه رایج  و معمول در ساختمان سازی است. همچنین از دیگر موارد مصرف برای این محصول می توان به شفت های صنعتی و نما اشاره کرد در حالی که موارد مصرف میلگرد آجدار در موارد ساختمانی و سازه های بتنی می‌باشد.

چگونه قیمت روز انواع میلگرد را تعیین میکنند؟


برای اطلاع از قیمت روزانواع میلگرد ساده ترین کار استعلام قیمت انواع میلگرد از فروشگاه های آنلاین خرید وفروش فولاد و استیل ویا انواع میلگرد می باشد.لازمه اینکار اینست که باید بدانید عوامل متعددی بر قیمت  روزانه انواع  میلگرد  تاثیرگذار می‌باشد. بخش اعظم مصرف این محصول در صنایع ساختمان سازی است بنابراین نتیجه می گیریم که بهبود بازار مسکن و یا رکود آن می تواند تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای مقاطع ساختمانی و قیمت آرماتور داشته باشد. به علاوه میزان تقاضای میلگرد ساده ، مسائل سیاسی و اقتصادی و عوامل بین المللی نیز بر قیمت روزانه انواع میلگرد تاثیر می گذارد. قیمت انواع میلگرد عمدتا بر پایه ی  قیمت مواد اولیه به علاوه ی هزینه تولید و بهره برداری آن مشخص می‌شود.

باید اضافه کرد که هزینه های ترابری هم نقش بسزایی در تعیین قیمت روز انواع میلگرد دارد، در این زمان و در حال حاضر بالاترین قیمت را می‌توان نرخ میلگرد ذوب آهن اصفهان دانست که علاوه بر این با کیفیت‌ترین نوع تولید شده نیز می‌باشد. از دیگر کارخانجات تولیدکننده این محصول نیز می‌توان کارخانجات زاگرس، میانه، ابهر و …نام برد.

تفاوت میلگرد بدون آج و آجدار

این نوع میلگرد را به دلیل آجدار بودن سطح آن میلگرد آجدار می‌نامند. ویژگی های ساختاری این محصولات بهتر از میلگرد ساده است . برای بالا بردن  ۳۰ تا ۴۰ درصدی مقاومت سازه‌های بتنی از میلگرد آجدار استفاده می‌شود و به دلیل خواص مقاومت کششی، خمشی و ارتجاعی کردن بتن آرمه از این نوع میلگرد در اسکلت فلزی سازه های بتنی بهره وری می‌شود.
 شاخصه های محاسباتی میلگرد

  • مقاومت تسلیم
  • اسپیسر میلگرد
  • مقاومت کششی

استاندارد میلگردهای آجدار

میلگرد های آج دار برپایه استانداردهای قدیمی به نام های A2، A3 و A4شناخته می‌شوند . اما بر اساس استانداردهای جدید این محصولات به ترتیب به نام های میلگرد آجدار ۳۴۰ (مارپیچ)، میلگرد آجدار ۴۰۰ یا جناقی و میلگرد آجدار ۵۰۰ یا مرکب نامیده می‌شوند. این محصول از قطر ۵٫۵ تا ۴۰ میلی متر تولید می‌شود.

انواع میلگرد
کلا ۶ نوع رایج میلگرد تولید میشود که در زیر آورده شده اند.

  • اروپایی
  • فولاد کربن
  • گالوانیزه
  • روکش اپوکسی
  • فایبر گلاس
  • فولاد استنلس

فروش آهن هادیران استیل

میلگرد اروپایی
این نوع میلگرد حاوی  آلیاژ کربن، منگنز، سیلیکون و غیره است.و عمومااز منگنز تولید می‌گردد. به دلیل قیمت مناسب  این محصول محبوبیت زیادی دارد. مقاومت کمی داشته پس در مناطق زلزله خیز استفاده ازدر دستور کار قرار نگرفته و ممنوع می‌باشد.

فولاد کربن
این محصول به نام میلگرد سیاه نیز شناخته می شود. استفاده از این محصول نیز به دلیل مقاومت کم آن در برابر زنگ زدگی در مکان هایی که در معرض رطوبت باشد توصیه نمی‌شود .

میلگرد اپوکسی
این نوع میلگرد همان میلگرد سیاه بوده که روکش اپوکسی دارد پس مقاومت بیشتری در برابر زنگ زدگی داراست .

میلگرد گالوانیزه
این محصول به نسبت میلگرد اپوکسی مقاومت بیشتی داشته و به همین دلیل نیز محبوب تر است. البته قیمت این محصول  نیز نسبت به محصول با روکش اپوکسی بیشتر است.

میلگرد فایبرگلاس
ترکیب آن شبیه فیبر کربن می باشد و مقاومت زیادی درمقابل  زنگ زدگی دارد.

فولاد استنلس
میلگرد استنلس گران‌ترین میلگرد موجود در بازار است. این محصول را می‌توان بهترین نوع میلگرد در بازار به شمار آورد.