خرید و فروش آهن آلات

در
دسته بندی ها: مقاله

در این مقاله سعی برآن است که با مواد اولیه صنایع فولاد سازی و معادن جهان آشنا شوید.
درزندگی روزانه از مواد مختلفی برای رفع نیازهای خود استفاده می‌کنیم. آیا تا بحال فکر کرده‌اید این مواد از کجا و چگونه به دست می‌آیند ؟ماده اولیه مورد نیاز باری تهیه بسیاری از مواد و وسایل از معادن به دست میاید.تهیه و تولید این مواد بر زندگی شما تاثیری دارد ؟در این قسمت با فرآیند های تولید مواد و تاثیرات زیست محیطی آنها آشنا می شوید.
میزان مصرف  منابع طبیعی با افزایش جمعیت به مقدارقابل توجهی افزایش یافته است.از سوی دیگر،گسترش روز افزون دانش بشری به انسان ها این امکان را میدهد که مواد جدیدی را بسازد به طوری که خانه ها ی مسکونی ساخته شده با این مواد، استحکام بیشتری دارند و در برابر زمین لرزه از مقاومت بیشتری برخوردارند.

همانطور که می دانید تعداد اندکی از مواد به طور مستقیم و بیشتر آنها به طور غیر مستقیم از زمین بدست می آیند: بنابراین زمین اندوخته ای عظیم و خدادادی از مواد مورد نیاز برای زندگی است. این اندوخته‌ها در معادن مختلف مانند معادن آهن، مس، طلا آلومینیوم ،گچ ،زغال سنگ و …یافت می‌شوند. در این معادن، مواد معمولا به صورت ترکیب وجود دارند. معادن ،مواد اولیه را برای تولید انواع فراورده های صنعتی، ساختمانی،داروئی و… تامین می کنند.

چگونه می توان به آهن دست یافت؟

عنصر آهن در معادن به صورت ترکیب های آهن یافت می‌شود. اکسیدهای آهن از ترکیب های مهم آهن هستند که در این معادن وجود دارند .در این اکسیدها ،اتم های آهن و اکسیژن به هم متصل اند . برای دستیابی به فلز آهن، باید اتم های اکسیژن را از اکسید آهن جدا کنیم. البته این جدا کردن ،کارآسانی نیست و شامل یک نغییر شیمیایی است که با مصرف انرژی زیادی همراه است.
برای جدا کردن  اتم های اکسیژن از آهن ،سنگ معدن رابه همراه کربن وسنگ آهک در کوره های مخصوص حرارت می‌دهند در اثر این عمل، اتم های اکسیژن از سنگ معدن جدا و به صورت کربن دی اکسید خارج می‌شوند. در نتیجه قلز آهن به حالت مذاب در ته کوره باقی می ماند.
در پایان،فلز مایع را در قالب های مختلف  میریزند و به شکل های مختلف وارد بازار میکنند.

در پروسه انتخاب و خرید محصول و خدمات آهن آلات مورد نیازمشتری هاهمیشه چندین مورد مهم وجود دارد که تعیین کننده و موثر بر تصمیم نهایی هستند. قیمت، کیفیت حصول ،سرعت در ارائه خدمات و برخورد مناسب و… مسلما ازضروری‌ترین عوامل برای تصمیم گیری خرید مشتریان است. در مجموعه خرید و فروش آهن آلات هادیران استیل برای همه‌ی این موارد تلاش هایی مستمرانجام میشود. رضایت همیشگی و حداکثری مشتریان ضامن رشد و ترقی ما در بازار امروز است و مابی وقفه به دنبال رشد و پیشرفت روز افزون هستیم. در این مقاله سعی برآشنایی بیشتر شما با معادن سنگ آهن است.

در این قسمت سعی برآن است که با منابع طبیعی که باعث پیشرفت صنایع ساختمان سازی،خودرو سازی  و … شده است بیشتر آشنا شوید.

سنگ آهن

سنگ آهن به انگلیسی: (Iron ore) کانسنگی است که ۵ درصد از پوسته زمین را درشامل میشود. با استخراج سنگ آهن خام از پوسته زمین وجدا سازی ناخالصی‌ها، پودر تیره رنگ نقره ای – قهوه ای آهن به دست می‌آید. این عنصر به سهولت اکسیده می‌شود و به تنهایی خیلی مقاوم نیست و برای افزایش مقاومت آن برای استفاده در بخش‌هایی مثل ساختمان سازی،هم جوشه آن با استفاده از عناصر زیادیدرست می شود . این عناصر متفاوت هستند و رایج ترین آن‌ها نیکل و کروم می باشد.
نقاط آهن دار ایران به چند منطقه تقسیم می شوند :
منطقهٔ اراک – ملایر

  • منطقهٔ کرمان – یزد شامل معدن سنگ آهن جلال‌آباد زرند معدن گل گهر و معدن آهن چغارت و معدن آهن بافق
  • منطقهٔ اصفهان – کاشان
  • منطقهٔ خراسان
  • منطقهٔ تهران – قم – قزوین
  • منطقهٔ خلیج فارس

موارد مصرف

سنگ آهن ماده اولیه تولید فولاد است و ۹۸ درصد سنگ آهن استخراج شده در سطح جهانی برای تولید فولاد به کار می‌رود. صنایع خودرو سازی و ساختمان سازی ، بخش‌های اصلی مصرف‌کننده فولاد هستند و میزان تقاضای فولاد این بخش‌ها بر تقاضا و قیمت سنگ آهن موثراست.

روش تولید

برای تولید ۱ تن آهن در یک کوره بلند نیاز به ۷۵/۱ تن سنگ آهن، ۷۵۰ کیلو زغال سنگ و ۲۵۰ کیلو سنگ آهک می‌باشد که ۵/۴ متریک تن هوا نیزبه مصرف می رسد. دمای هوا در مرکز کوره به ۱۶۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. در پروسه تولید روش‌های گوناگونی وجود دارد.

آیا سنگ آهن جایگزینی دارد ؟
سنگ آهن جایگزین مستقیمی ندارد ولی مصرف‌کننده اصلی آن یعنی فولاد جایگزین‌هایی دارد. همچنین رقابتی تنگاتنگ با فلزهای دیگری چون آلومینیوم دارد که استفاده آن در صنایعی چون خودروسازی رو به افزایش است. همچنین در تولید، کانتینر، پلاستیک و شیشه جایگزین‌هایی برای فولاد هستند. ازجنبه دیگر، فلزهایی چون آلومینیوم برای تولید نیازمند درصد بالایی مصرف برق می باشند پس مصرف فولاد متداول تراست. حجم محدودی از آهن های از کار افتاده مجدداً بازیافت می‌شود ولی بازیافت فولاد از هر فلز دیگری بیشتر است. با وجود اینکه از بازیافت قراضه، فولاد نیز تولید می‌شود ولی حجم کلی آن در حال حاضر کافی نیست.

تولید سنگ آهن

در سال ۲۰۰۹ میلادی تولید سنگ آهن جهان معادل ۱ میلیارد و ۶۹۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تن بوده که ۲/۳ درصد به نسبت سال ۲۰۰۸کم تر شده است. این کاهش در ارو پا و آمریکا رخ داده  است که تولید سنگ آهن آمریکا ۲/۲۸ درصد و اروپا ۴/۱۱ درصد کاهش داشته‌است.

تولیدکننده اصلی سنگ آهن استرالیا است و مقام بعدی مطعلق به چین و برزیل است.دیگر تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن روسیه و آمریکا هستند. سال ۲۰۰۹ کل تولید سنگ آهن استرالیا ۳۹۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بوده و پس از آن چین با ۳۴۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تن در رتبه بعدی قرارداشته است. به هر صورت تفاوت میان استرالیا و چین در این است که تولید استرالیا صادر می‌شود ولی چین کل تولید خود را مصرف می‌کند. چرا که بزرگترین و قوی ترین  تولیدکننده فولاد جهان است و یکی از بازارهای اصلی مصرف سنگ آهن را داراست.

چرا معادن سنگ آهن ایران در میان لیست بزرگترین معادن سنگ آهن دنیا نیستند؟

چهارمین معدن بزرگ سنگ آهن در جهان برزیل است. کاپیتائو دو ماتو، نام تاماندوا، و آبوبوراس از معادن تشکیل‌دهنده وارگم گرانده و تمام این معادن روباز هستند. وارگم گرانده نظیر میناس ایتابیریتوس در ایالت میناس گرایس واقع شده؛ همچنین وجود 2.5 میلیارد تن ذخایر ثابت واحتمالی در این معدن آن را به چهارمین معدن بزرگ سنگ آهن در دنیا تبدیل کرده است.

پنجمین معدن سنگ آهن بزرگ دنیا در قاره آفریقا قرار دارد. زاناگا 2.5 میلیارد تن ذخایر ثابت شده و احتمالی سنگ آهن راشامل می شود. این معدن در قاره آفریقا و در کنگو افریقا واقع است.

زاناگا پروژه‌ای شامل  دو مرحله‌می باشد. سرمایه‌گذاران آن گلنکوراکستراتا (51 درصد) و شرکت سنگ آهن زاناگا (49 درصد) هستند. این معدن همواره پروژه‌ای رو به رشد و در حال تکمیل است.قدمت این معدن 30 سال است.

بناست پروژه زاناگا یک معدن سنگ آهن بزرگ در اندازه بزرگ، عملیات فرآوری و زیرساخت برای تولید 30 میلیون تن سنگ آهن با درجه بالا در این 30 سال عمر معدن است و در دو مرحله توسعه و پیشرفت می کند

معدن سیماندو یک معدن بزرگ آهن واقع در دامنه کوه سیماندو کره ی جنوبی است. سیماندو یکی از بزرگ‌ترین ذخایر سنگ آهن در جهان را  داراست و 2.4 میلیارد تن ذخایر سنگ معدن با عیار 65 درصد برایش قابل تخمین است .

چیچستر هاب

این معدن واقع دراسترالیا است که از سال 2008 کشف و شروع  به بهره‌برداری شد  .عیار این معدن نیز مثل معادن اطراف آن بالا و حدود 58 درصد است اما به این دلیل اینکه فعالیت در این معدن به تازگی شروع شده، مدیریت آن به شرکت دیگری به نام گروه فلزات فورتسکو داده شده است.

جمع‌بندی

کشورایران با وجود ذخایر سنگ آهنی که دارد، یکی از بزرگترین دارندگان ذخایر سنگ آهن در جهان است اما با توجه به حجم تولید فعلی کشور، نمی‌توان ایران را یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سنگ آهن در دنیا دانست. با این حال پتانسیل موجود در ذخایر ایران می‌تواند قدرت کنترل بازار آهن آلات را در منطقه در اختیار کشورمان بگذارد. با این حال تولید فعلی برای مصرف داخلی کافی است و بخش اندکی از آن به صادرات
اختصاص داده می‌شود.
با توجه به مطالب ارائه شده اینک به  اهمیت فروشگاه های فروش آهن آلات و مسئولیت خطیری که بر گردن دارند تا حدودی پی برده ایدو وقت آن است که با خرید و فروش آهن آلات بیستر آشنا شوید
امروزه با وجود فروشگاه ها و شرکت های متنوع و متعدد انتخاب و اعتماد به این شرکت ها برای خرید و فروش اهن آلات کاری بس دشوار و زمان براست ولی با مقایسه دقیق بین فروشگاه های مختلف خرید و فروش اهن الات و بررسی آن ها می توانید به راحتی خرید و فروش آهن الات خود را انجام دهید .فروشگاه خرید و فروش آهن الات هادیران استیل یکی ازشرکت های معتبرخریدو فروش آهن آلات است که پس از بررسی این شرکت و مقایسه هادیران با شرکت های رقیب پی خواهید برد این شرکت  طی 10 سال سابقه خود تلاش دارد تا مشتریان خود را در زمینه ی خرید و فروش آهن آلات راهنمایی کرده و تیم مشاوره ای تخصصی برای راهنمایی و خرید و فروش آهن آلات دارد ویکی ازمزیت های این شرکت ساخت آلیاژ های مورد نیاز شما  وساخت قطعات فلزی به سایز و انداره مورد نیاز مشتری برای به حداقل رساندن پرتی و هدر رفت سرمایه و چندین مزیت دیگر که شما را برای خرید و فروش آهن آلات از این شرکت یعنی هادیران استیل راقب می کند .